Menikmati Kesejukan Air di Sungai Lembing,Kuantan

Sungai Lembing merupakan sebuah pekan kecil yang terletak di dalam daerah Kuantan, Pahang Darul Makmur. Sungai Lembing dikenali sebagai pekan perlombongan kerana di sinilah wujudnya sebuah lombong bijih timah yang terdalam di dunia. Lombong bijih timah di sini berkembang maju ketika di era pemerintahan British dahulu, dan kini hanya tinggal sejarah yang amat unik.

Pada 1 MEI 2013,aku dan family aku pergi ke sg lembing ni utk berpicnic..aku suruh mak aku yg masak..sbb masakan mak akula yg paling sedap..Selepas menikmati juadah makanan,aku dan adik2 ku berendam di dalam sungai..maklumla cuaca sekarang sangat terik.
Emak dan ayah aku nyenyak dibuai mimpi..Anakku Fasihah masih berayun di dalam buaian..

Lama jugakla kami berendam dalam sungai tu..Keluar je dah kecut-kecut satu badan..Anakku Fasihah sangat suka berendam dalam air..bila keluar dari air,dia akan melonjak-lonjak untuk terjun semula ke sungai..Gembira tgk anak semakin aktif dan sudah mula meneroka alam sekeliling.


Pada 5Mei 2013,kami pergi sekali lagi ke Sungai Lembing..tapi kali ni aku pergi dengan family suami ku pulak..Kami berbeku di sana..selepas menikmati bbq kami berendam ke dalam sungai..dan seperti biasa Fasihah melonjak keriangan..



4 comments:

  1. uihhhhh... lamanya tak mandi sungai!!!!

    ReplyDelete
  2. pegila mandi..best sungguh berendam tengah2 panas ni...

    ReplyDelete
  3. waaa si kecik tu pon suka sgt ye men air hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat suka n then sekarang selsema..sabau jela

      Delete