kunyit untuk cantik

ha!!! korang ni kenal tak kunyit..yg warna kuning tu..
sinonim dengan gaul ikan sebelum nak goreng,,hihi
kalau korang nak tahu itula petua utk kecantikan orang thailand..
aku pon dah amalkan petua ni tau..
memang kulit terasa tegang..
kunyit memangla warna kuning..
ala boleh bilas dengan air dan sabun muka korang tu..
tp aku bukan nak promot
aku memang guna sabun muka berasaskan kunyit..
mcm tia amelia..
sgt bagus produk tu..
sejak dah kawen ni,aku amalkan petua-petua lama utk kecantikan luar dan dalam..
kawan2 jomla cuba supaya nampak cantik luar mahupun dalaman.
Kunyit



Buah ini baik sebagai antioksidan untuk melawan radikal bebas yang sering membuat wajah lebih cepat berkeriput. Kunyit menjadi salah satu dari dua rahasia kecantikan wanita Thailand dengan menjadikan kunyit sebagai sabun cuci muka.

Cucilah wajah Anda dengan air biasa. Kemudian ambilah bubuk kunyit secukupnya di telapak tangan. Campurkan dengan air dan gosokkan di tangan Anda hingga tercampur dengan rata. Gosokkan campiran kunyit dan air tadi ke wajah Anda selama lima menit, lalu bilas. Jika Anda mendapati wajah menjadi berwarna kuning, maka gunakan sabun dan air untuk menghapus warnanya.

6 comments: